Polskie produkty, najwyższa jakość, oryginalne receptury i trzy dekady tradycji – na przestrzeni 30 lat nasza rodzinna firma na stałe zagościła w wielu polskich domach. W roku jubileuszu zostaliśmy nagrodzeni Podkarpacką Nagrodą Gospodarczą. To dla nas ogromna nobilitacja i impuls do dalszego rozwoju.
Nasza historia zaczęła się w 1990 roku od niewielkiej masarni, która oferowała swoje produkty tylko na lokalnym rynku. Cała firma zajmowała wtedy powierzchnię ok. 200 mkw. Postawiliśmy na własny kapitał i lokalnych pracowników. Podstawowym celem firmy stało się dążenie do zapewnienia produktów najwyższej jakości, które nawiązują do smaku domowych, tradycyjnych wędlin. Do dziś dewizą naszej marki jest hasło: „Łączymy smakiem pokolenia”.
Dziś firma Dobrowolscy znana jest w całej Polsce. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 600 wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy pracują w dwóch nowoczesnych budynkach zajmujących 21 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej. Pierwszy budynek to wydział produkcji mięs, na który składają się dział uboju trzody chlewnej oraz linie rozbiorowe dla mięsa czerwonego. W drugim budynku funkcjonuje wydział produkcji przetwórczej, gdzie mieści się produkcja, konfekcja i ekspedycja oraz magazyn wyrobów gotowych.
Aby dostosować się do potrzeb rynku i sprostać oczekiwaniom konsumentów ciągle inwestujemy w rozwój własnej infrastruktury, park maszynowy i załogę. Mimo upływu lat nie zmieniło się jednak podejście, które przyświecało nam od początku – staramy się łączyć tradycję z aktualnymi, ciągle rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.
To przywiązanie do „tradycji” znajduje swoje odbicie we wszystkich markach należących do portfolio przedsiębiorstwa, z których najważniejsze to: Polskie Rarytasy, Tradycyjnie Wędzone, Bracia Dobrowolscy, Podkarpackie Specjały czy Kukuryku. Produkty powstające w ramach brandów na różne sposoby interpretują tradycyjne metody produkcji wędlin, jednocześnie zapewniając konsumentom wysoką jakość produktów z segmentu premium.
Najważniejszym ogniwem firmy są jednak ludzie. Choć firma rozrosła się do sporych rozmiarów, dalej jesteśmy firmą rodzinną. Jedną wielką rodziną, gdzie każdy dba o to, od czego zaczęliśmy, czyli najwyższa jakość polskich, tradycyjnych produktów.
Jakość naszych produktów corocznie potwierdzają nagrody przyznawane zarówno firmie jak i jej wyrobom. W ofercie są produkty które trafiły na ministerialną listę produktów tradycyjnych, zdobyły m.in. Godło Promocyjne Teraz Polska, Pereł Rynku, Najlepszy Produkt – Wybór konsumentów. Ponadto promujemy produkty polskie oznaczając je znakiem Produkt Polski. Promowanie wartości polskich produktów, sprawdzonych i posiadających certyfikaty, ma dla nas i całej firmy ogromne znaczenie. – Polska słynie z bogatej tradycji wędliniarskiej, którą ogromnie szanujemy. Dlatego podkreślamy pochodzenie naszych wyrobów i tradycyjne metody ich produkcji.
Jako zakład zlokalizowany na czystym i ekologicznym Podkarpaciu, nie pozostajemy obojętni na aspekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Jednym ze stosowanych przez firmę rozwiązań proekologicznych są elektrownie wiatrowe. Natomiast w samym zakładzie zainstalowane są kotłownie gazowo-parowe. Firma posiada również własną oczyszczalnię ścieków oraz fotowoltaikę.
Silny nacisk kładziemy na kontrolę jakości, posiadamy własne laboratorium, które stoi na czele troski o bezpieczny produkt. Korzystamy również z własnej pracowni sensorycznej oraz systemów zarządzania jakością BRC; IFS. Wszystkim podjętym krokom przyświeca jeden cel – pewność, że na stoły klientów trafią produkty bezpieczne i świeże.
Rok 2021 zamykamy zgodnie z wyznaczonymi sobie celami. Dostosowujemy plany rozwojowe i działania do zmieniającej się sytuacji i potrzeb rynku. Rozwój branży wędliniarskiej związany jest z nowymi technologiami, bowiem są one potrzebne do ciągłego podnoszenia jakości, dlatego nie zwalniamy tempa i zakładamy kolejne ambitne plany i inwestycje na kolejne lata. Wierzymy, że te trzydzieści lat to dopiero pierwszy etap w dalszym rozwoju firmy.
Krzysztof Dobrowolski – Właściciel firmy Dobrowolscy