Port Lotniczy "Rzeszów-Jasionka", jako najdalej wysunięte na południowy-wschód lotnisko komunikacyjne Polski ma szansę dalszego rozwoju.
Wspominając o stałym, sukcesywnym rozwoju Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, nie można pominąć wykonanych dużych inwestycji takich jak: nowe budynki zaplecza administracyjno-technicznego, stacja paliw, a przede wszystkim modernizacja i wydłużenie drogi startowej (3200 m długości i 45 m szerokości operacyjnej), druga płyta postojowa i droga kołowania.
W czerwcu 2007 roku z pompą inaugurowano pierwsze, zaoceaniczne połączenie z Newark (USA), niedługo później z Jasionki zaczęły latać czartery do Tunezji czy Egiptu.
Rozwój lotniska przyciągnął w okolice duże firmy. W pierwszej dekadzie XXI wieku w sąsiedztwie portu został utworzony Podkarpacki Park Naukowo-Technoligiczny "Aeropolis", wchodzący w skład Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Euro Park Mielec". Wiązało się to z ulgami podatkowymi i ułatwieniami inwestycyjnymi dla inwestorów, więc pojawili się tacy potentaci jak MTU, McMraida, Goodrich, BorgWarner, Linetech.
W grudniu 2007 r. udało się utworzyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością Port Lotniczy Rzeszów - Jasionka z kapitałem prawie 500 mln zł.
Najbardziej wyczekiwaną inwestycją w Porcie Lotniczym "Rzeszów-Jasionka" była budowa nowego budynku terminala pasażerskiego. Po 15 miesiącach budowy, w dniu 8 maja 2012 r. obsługa pasażerów została przeniesiona właśnie do Nowego Terminala Pasażerskiego, który znacząco odmienił wizerunek Portu Lotniczego "Rzeszów-Jasionka".
W ramach jednego obiektu połączono funkcję odlotową oraz przylotową, wspartą infrastrukturą techniczną oraz komercyjną. Budynek Nowego Terminala posiada trzy kondygnacje nadziemne i jedną podziemną.
Przepustowość nowego Terminala wynosi 720 pasażerów na godzinę. Docelowo może ona osiągnąć poziom 1 400 pasażerów na godzinę. Pozwala to na osiągnięcie maksymalnej przepustowości rocznej 1,8 mln pasażerów. |