Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „ABACUS” powstało na podstawie wpisu do działalności gospodarczej pod nr 5906/99 01.08.1999 r. jako przedsiębiorstwo prywatne którego właścicielem jest Robert Birek.
Podstawowym przedmiotem działalności jest dostarczanie Internetu drogą radiową. Na dzień dzisiejszy posiadamy największą sieć w naszym mieście, obsługujemy 720 abonentów.
Nasza firma zajmuje się również kompleksową obsługą firm w zakresie:
- Handlu hurtowo-detalicznego artykułami komputerowymi
- Usług serwisu komputerowego
- Biuro-serwisu z bezpośrednią dostawą do klienta (art. biurowe + art. chemiczne)
- Usług małej poligrafii w tym: wizytówki, kalendarze, oferty handlowe, art. reklamowe.
Głównym rynkiem zbytu jest segment klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych i jednostek budżetowych.
Siedzibą przedsiębiorstwa są pomieszczenia dzierżawione od Przedsiębiorstwa Budowlanego „EL-BUD” Czesław Stasicki w Sanoku przy ul. Bema 1a w atrakcyjnym pod względem ekonomicznym miejscu Sanok-Dąbrówka.
W początkowym okresie zarówno sprzedażą sprzętu jak i świadczeniem usług zajmowała się jedna osoba – Właściciel. Obecnie pełne zatrudnienie w ramach umowy o pracę wynosi 5 osób, planowane jest zwiększenie tego stanu o 2 osoby jeszcze w roku bieżącym. Dwu osobowa kadra kierownicza wraz z odpowiednio wyszkolonymi pracownikami stwarza firmie odpowiednie możliwości rozwojowe pod względem ekonomicznym jak i interpersonalnym.
Plany rozwojowe firmy związane są z obecnie prowadzonym przedsięwzięciem rozwoju usług internetowych oraz ze stale wzrastającym zainteresowaniem na sprzedaż pozostałych produktów Firmy.
W ciągu 3 lat nastąpił ponad 100 % przyrost osób korzystających z naszej sieci. Fakt ten umożliwia nam ciągłe poszerzanie naszej oferty handlowej, sprzyja wzrostowi rozpoznawalności marki naszej Firmy, oraz wzrostowi sprzedaży naszych podstawowych produktów.
Mając świadomość określonych wymagań naszych odbiorców i docelowych klientów, dokładamy wszelkich starań, aby naszym usługom zapewnić stałą, powtarzalną jakość. Wierzymy, że obsługując dotychczasowych klientów, a także umożliwiając nowym skorzystanie z naszych usług stworzyliśmy bardzo stabilne podwaliny na sprzedaż związana z naszła pozostałą działalnością, która rozwija się sukcesywnie od początku jej założenia.
Posiadamy własne środki transportu, oraz zaplecze socjalne i magazynowe. Pomieszczenia w których prowadzimy działalność są nowocześnie wyposażone, estetycznie zaprojektowane, stwarzają wrażenie profesjonalizmu zarówno od strony wyposażenia jak i obsługujących je naszych pracowników. Przez szeroką współpracę z odbiorcami prywatnymi, podmiotami gospodarczymi, jednostkami budżetowymi jak również z dostawcami i producentami przedsiębiorstwo postrzegane jest jako firma solidna i profesjonalna, kładąca nacisk na rzetelne wywiązywanie się ze swych zobowiązań.